5 măsuri de siguranță pentru protejarea datelor personale și bancare, de la NMC România

5 măsuri de siguranță pentru protejarea datelor personale și bancare, de la NMC România

Pentru că astăzi este Ziua Siguranței pe internet, iar așa cum NMC România ține la siguranța produselor și serviciilor oferite, tot așa ținem să atragem atenția și asupra măsurilor de siguranță pe care trebuie să le luați când vindeți sau cumpărați online. De ce? Pentru că este important să fim vigilenți atunci când vine vorba de atacurile online prin care infractorii obțin date personale și/sau bancare.

În contextul pandemic, majoritatea dintre noi cumpărăm online, astfel că, NMC România vă sfătuiește să fiți atenți la tentiativele de atac de tip `phishing`, unde hackerii folosesc SMS-uri, e-mailuri sau website-uri false, ce crează percepția că sunt trimise de companii renumite.

Regăsiți mai jos 5 sfaturi de care să țineți cont pentru a vă proteja împotriva furtului online:

#1 Verifică dacă sunt greșeli de ortografie. Vezi dacă mesajele/e-mailurile primite conțin greșeli sau exprimări incorecte. Mesajele frauduloase pot conține o formă generală de exprimare sau caractere suspecte, fără a fi personalizate cu numele/prenumele dumneavoastră.

#2 Atenție sporită la orice link primiți. Indiferent că ne referim la rețelele de socializare (Facebook, Instagram, LinkedIn, etc.) sau e-mailuri, dacă primiți un link unde vi se cere să introduceți datele contului bancar sau orice alte date personale, NU o faceți. Este important să verificați dacă adresa website-ului este securizată, adică începe cu „https” (și nu cu „http”) și că URL-ul este cel corect (ex: https://nmcromania.ro/).

#3 Păstrează conversația pe canalul oficial al companiei. Fie că îți confirmi comanda telefonic cu un consultant NMC România sau în coșul de cumpărături online, asigură-te că ești în legătură directă și oficială cu firma de la care îți achiziționezi produsul.

#4 Ia în considerare faptul că NU trebuie să oferi datele sensibile ale cardului bancar (Nume, număr, dată expirare, cod CVV) unei persoane care le solicită prin SMS/ e-mail. Niciodată un reprezentant NMC România nu o să-ți ceară aceste date.

#5 Deschide fișierele atașate e-mailului doar de la persoane de încredere și dacă știi exact ce ar trebui să găsești în ele. Aceste fișiere pot fi malițioase și pot conține viruși nedetectați de nici un antivirus și care pot fi baza unui atac de tip phishing.

NMC România recomandă să fiți precauți, iar dacă suspectați că ați fost victima unui atac de tip phishing, anunțați banca care a emis cardul și cereți blocarea acestuia. Dacă sunt situații în care primiți mesaje/e-mailuri care par a fi transmise de către NMC România, dar conțin atașamente sau linkuri care sunt suspecte, vă rugăm să ne sesizați la +4 0741 588 858.

About the author

Madalina administrator

Leave a Reply